איך מקדמים אתר? מדריך \ סדר פעולות מפורט לקידום אתר אינטרנט ולבניית אתר עם סדר כרונולוגי מסודר
top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel N

איך מקדמים אתר? מדריך \ סדר פעולות מפורט לקידום אתר אינטרנט ולבניית אתר עם סדר כרונולוגי מסודר

עודכן: 16 בינו׳ 2023

תוכן עניינים במאמר לקידום אתרים



איך לקדם אתר אינטרנט, מה הדרכים הנכונות לקידום אתרים ומהם השלבים לקידום האתר שלי. המאמר הזה נכתב מתוך מחשבה ועל סמך לימודים, ניסיונות ותהייה של שנים, וכמובן ניסיון רב של קידום אתרי אינטרנט בגוגל, המאמר מדבר בפירוט על סדר פעולות שצריך לעשות לקידום אתרים וכך תבנו אתר אינטרנט שיתקדם בגוגל. המטרה היא שאם תלכו לפי הסדר שאפרט פה יש סיכוי מאוד גבוהה להצליח ולהגיע מעוד אתר שממוקמים בעמודים.

מעוניינים בקורס קידום אתרים? לחצו כאן וקבלו את הקורס הכי טוב בארץ ל-SEO \ לימודי קידום אתרי אינטרנט




שאף אחד לא רואה לאתר שממקום בעמוד הראשון בגוגל על בסיס מילות חיפוש חזקות בנישה הספציפית שלך. כמובן שלכל נישה יש סיכוי גבוה או נמוך יותר בהתחשב בתחרותיות התחום.

נושא קידום אתרי אינטרנט (קידום אתרים) בצורה אורגנית בגוגל- SEO, מצריך לא מעט פעולות שצריך לבצע על מנת לקדם את האתר הפעולות והמשימות שצריך לבצע הם גם באתר עצמו וגם בצורה חיצונית מהאתר.


נושאים של סדר פעולות לקידום אתרים
מה צריך לעשות כדי לקדם אתר אינטרנט


צ'קליסט קידום אתרים: בניית האתר בצורה נכונה, סוף מעשה במחשבה תחילה.

כותרות בכל עמודי האתר שלכם:

בכל עמודי האתר יש לתת דגש ולהקפיד על היררכיה מדויקת של הכותרות. או בשפה המקצועית:

תגיות HTML

איך זה עובד?


תגית \ כותרת H1 :

זה בעצם כותרת ראשית של העמוד \ מאמר ולכן כדאי מומולץ שבכותרת תהיה מילת מפתח \ חיפוש שאותה אתם רוצים לקדם.

לדוגמא עם תרצו לקדם מילת מפתח של "הלבנת שיניים" אז תוכלו לתת כותרת H1: סקירה מקיפה על חשיבות הלבנת שיניים


אחרי זה מגיע תגית \ כותרת H2:

סוג של כותרת משנה אבל לא ממש משום שאפשר להשתמש בה קצת יותר מפעם אחת.


אחרי זה יש את שאר תגיות HTML:

H3, H4, H5, H6, שהם דיי על אותו עקרון


ויש גם את:

DIV (division), SPAN, P(paragraph)

מה ההבדל בניהם?

ננסה להסביר יש שני סוגי תגיות בסיס

תגיות בלוק Block| ותגיות מוכנסות | Inline


כותרות לאתר אינטרנט - היררכיה נכונה בבנית אתרים H1, H2, H3, H4, H5 ,H6


תג בלוק – Block

"תופס" את השורה שבה הוא ממוקם, התג שאחריו יישב בשורה חדשה.

<body>

h1> hi im block tag </h1>>

h2> hi im block tag Too </h2>>

</body>


כותרות אלו יופיעו אחת מתחת לשנייה בלבד.

אם ניתן הגדרה של מסגרת לכותרת , נראה שהיא תשב על כל אורך השורה.

דוגמה לתגיות בלוק – Block

H1, H2, H3, H4, H5, DIV, P


תגיות מוכנסים – Inline

התגיות הללו כבר יותר "חופשיות" ואין צורך לרדת שורה כל פעם והם פשוט משתלבים בשורה שבה הם מופיעים.


דוגמה לאלמנטים (תגיות) מוכנסים – Inline

SPAN, STRONG, A, EM

למה הסברתי לכם את זה? כי גם חשוב להבין איך עובדת ההירכיה הנכונה מבחינת גוגל לכותרות ולפקודת התגיות שתתנו לכל תיבת טקסט.

לכן חשוב מאוד לעבוד לפי הכללי האלו כאשר אתם עוסקים בתחום בנית אתרים | עיצוב אתרים


מחקר מילות מפתח לקידום אתרים

מילות מפתח הן אחד ההיבטים החשובים ביותר של קידום אתרים. הם יכולים לשמש ככלי לאחזור מידע וארגון, כמו גם דרך לנתח את התנועה הפוטנציאלית שאתר עשוי לקבל.


מחקר מילות מפתח הוא תהליך שניתן לעשות עבור כל קמפיין שיווקי דיגיטלי הכולל קידום של אתר אינטרנט. מחקר מילות מפתח הוא תהליך חשוב שכן הוא יעזור להבטיח שיש נפח חיפוש ותחרות על מילות המפתח שנבחרו. מילות מפתח זה בעצם המילים שהגולש הממוצע מחפש בגוגל אן בכל מנוע חיפוש אחר.


נתח גדול של קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח. קידום אתרים הוא הדבר היחיד שאתה חייב לשים לב אליו בעת קידום האתר, דף הבלוג או תוכן אחר שלך. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על האתר שלך במנועי החיפוש. עם זאת, הכל מסתכם במילות המפתח שבהן אתה משתמש בעת קידום האתר שלך.

כשאתה מבצע מחקר מילות מפתח בקידום אתרים, יש שני דברים שאתה צריך לדעת עליהם: רלוונטיות ותחרות. אם מילות המפתח שתבחר רלוונטיות לעסק שלך ולא תחרותיות מדי, הן יובילו ליותר תנועה לאתר שלך. מומחי קידום אתרים ישתמשו לרוב במילות מפתח ככלי לחקירה אילו מונחים פופולריים

במנועי חיפוש וכיצד לדרג אותם טוב יותר.


מחקר מילות מפתח:

-מחקר מילות מפתח יעזור להבטיח שיש נפח חיפוש ותחרות על מילת המפתח הנבחרת.

-זהו תהליך חשוב שכן הוא יעזור להבטיח שיש נפח חיפוש ותחרות על מילת המפתח שנבחרה.





מאמרי תוכן איכותיים

- מאמרי תוכן: כתיבת מאמרים איכותיים (כלומר כאלו שעשיתם מחקר וכתבתם אותם בעיון) מאמרי תוכן שרלוונטיים לנושא האתר שלכם יעזרו לכם מאוד לקדם את האתר.

מאוד חשוב שהתוכן יתן ערך ויקנה לקורא ידע והבנה חדשים בתחום.


מה שהתחדש בתקופה האחרונה בנושא כתיבת תוכן הוא לא פחות מהיסטרי! - כתיבת תוכן אוטומטי. או במילים אחרות יצירת מאמרים איכותיים ע"י בינה מלאכותית בפחות מדקה, מה שצריך לעשות זה להזין כותרת מאמר עם כמה מילות מפתח - קליק קטן - ויש לך מאמר מוכן. והכי מגניב זה שיש את זה לכל השפות ואפילו בעברית בצורה מדהימה!

רוצה להבין איך עושים את זה? לחץ פה לקריאת המאמר המלא על כתיבת תוכן אוטומטי | יצירת מאמרי תוכן



לאחרונה, גוגל עוקבים אחרי תכנים ונותנים דגש עצום על מאמרי תוכן איכותיים – במקביל אם העלת תוכן לא איכותי בלי השקעה ומחשבה או לחלופין תוכן מועתק ומשוכפל – קח בחשבון שהאתר שלך ייפגע בדירוג, גוגל "תעניש" את האתר שלך על הפצת ספאם


דוגמא על מאמר תוכן איכותי: אם אתה בעלים של חברת דיגיטל, תן לגולשים שלך ערך דוגמת המלצות לעיצוב וכתיבת קופיריטינג לפוסטים ברשתות חברתיות, או - מה הגדלים המומלצים להעלאת תמונת פרופיל וקאבר וכדומה.

לכן כאמור, אל תתפשר על תוכן איכותי - בכך תעזור לגולש הממוצע בנתינת ערך מוסף, שישאיר את הגולשים באתר לקריאה ממושכת וזמן שהייה ארוך יותר (דבר שיגרום גם לשיטוט בעמודים נוספים Bounce Rate גבוהה, מה שנותן נקודות זכות מגוגל) – כי זה מראה שאם נשארו אצלך הרבה זמן יש ערך עצום בתכנים שאתה מעביר ברשת.

את התכנים כמובן תזינו בעמודי התוכן הפנימיים שלכם ואל תשכחו לעשות לפחות כתבה אחת בחודש בבלוג שלכם באתר - כן, כן תפתחו בלוג באתר שלכם אם עדיין אין לכם כזה - כתבו בו תכנים מידי חודש (מומלץ יותר) כך שגוגל יראה שבאתר שלכם יש שינויים קבועיים כאשר הוא סורק את האתרים (פעם בחודש)



אישה עובדת על מחשב - כותבת מאמר תוכן
כתיבת תוכן איכותי - חשיבות עצומה לקידום אתרים


תגית Alt

- תנו דגש ואל תתעלמו או תשאירו ריק את איזור התוכן שנקרא: לתמונה ובבקשה השתדלו לעשות זאת בכל האתר. זה חשוב. מאוד חשוב גם להעלות תמונות שקשורות לנושא עליו אתם כותבים ולהתאים משקל וגודל כזה שלא יהיה כבד מידי ויכביד על מהירות טעינת האתר (פירוט רחב יותר בהמשך)

-

מה זה תגית Alt ? זה הטקסט שמופיע כשאתם עוברים עם העכבר מעל תמונה באתר אינטרנט, גוגל אוהב את זה שאתם מסבירים מה רואים בתמונה ועל הדרך השחלתם עוד מילת חיפוש או מילת מפתח לקידום האתר. למה צריך את זה? למקרה שפתאום התמונה לא תטען וגם לצרכי נגישות האתר ולכן יש חשיבות להעלות תמונה אחת מינימום לכל מאמר תוכן שאתם מעלים לרשת ושוב - כתבו בהם תגיות אלט ((Alt.


Sitemap | מפת אתר Xml

היא עוד V חשוב בסדר פעולות לקידום אתרים אורגני

מפת אתר עוזרת מאוד לגוגל לסרוק את האתר בתדירות גבוהה ובדיוק מירבי, הוספת מפת אתר xml (Sitemap) תפקידה לעזור לגוגל לקרוא \ לסרוק \ לאנדקס את כל עמודי האתר ובכך לחשוף אותו לגולשים בחיפוש גוגל על פי מילת מפתח שהגולש מקליד.

הדרך המומלצת המצויה והפשוטה ביותר להוספת מפת אתר היא דרך: google search console


קובץ robots.txt

עוד משהו שעוזר לגוגל לסרוק את האתר הוא הוספת קובץ robots.txt

חשוב להעלות לכלי מנהל האתרים את הקובץ robots.txt של האתר על מנת להסביר למנועי חיפוש איזה דפים באתר לסרוק ואיזה לא. קובץ robots.txt מייעל את הזחלנים של גוגל שמגיעים לאתר ומקל עליהם בתהליך הסריקה.

קובץ זה גם הוא בתפקיד סריקה של האתר ואפשר להגדיר לגוגל איזה עמודים אתם רוצים שייסרקו ואיזה עמודים אתם לא רוצים שגוגל יסרוק, כך אתם עוזרים ל"זחלנים" של גוגל לאנדקס את מה שצריך מבחינתכם בצורה יעילה יותר.


Title | טייטל

את ה- title מזינים "במאחורי הקלעים" של כל עמוד באתר דבר זה חשוב מאוד ועוזר לקידום אתרים בגוגל,ב- Title | טייטל אנחנו נכתוב בעצם את נושא העמוד "ונשחיל" שם מילות מפתח חשובות שאנשים מחפשים על מנת למצוא את הנושא הספציפי של האתר \ עמוד כמובן שגם נוסיף שם קצת מילים של שיווק העסק ועל נושא האתר רצוי גם לשלב את שם העסק.

מספר התווים המומלץ הוא בין 60-70 תווי title. כש - LESS IS MORE.


meta description

תגית meta description היא עוד V חשוב בסדר הפעולות לקידום אתרים, כאשר מומלץ מאוד שבכל עמוד תהיה תגית מטה דסקריפשן אחרת. גם פה נזין מילות מפתח רלוונטיות חשובות עם תיאור נושא העמוד - שיעזרו לקידום האתר.



פירורי לחם

דבר זה תורם לקדם את האתר שלך, פירורי לחם בעצם גם הם עוזרים לגוגל לסריקת האתר לחווית משתמש טובה ולהבנת ההיררכיה והניווט של כל העמודים באתר.


מהירות טעינת אתר

זה הוא פרמטר חשוב מאוד כשלעצמו מכיוון שכאשר האתר שלך נטען מהר ועולה מהר זה גורם לגולש חוויה טובה.

מחקר שנערך טוען כי רוב האנשים ינטשו את האתר עם הטעינה של האתר תהיה איטית ומסורבלת, גם גוגל מודע לכך שהאתר נטען לאט וציוני הדירוג נפגעים בעקבות מהירות טעינת אתר נמוכה, כאשר מהירות טעינת האתר גבוהה זה יגרום לדירוג גבוהה יותר בתוצאות החיפוש.

מהירות טעינת אתר מומלצת היא הכי מהר שאפשר ועד 3 שניות.

כדי להגביר את מהירות טעינת האתר יש לבצע אופטימיזציה לאתר, כלומר, יש צורך לעשות מספר פעולות ובין היתר הורדת משקלים לתמונות, הדרך הפשוטה והטובה שניתן לעשות זאת היא בשימוש אתר TinyPng או בתוספים ייעודיים שנמצאים בוורדפרס.


אם האתר שלך נבנה בwix-

ברמת העיקרון פלטפורמת וויקס ממזערת אוטומטית את התמונות שאתם מעלים (מניסיוני לא מספיק), אך מומלץ בכל זאת להקטין את המשקל עוד בטרם העלאתם.

דבר נוסף שכדאי לעשות הוא שימוש במספר גופנים (פונטים) נמוך – המלצה הכי טובה זה סוג פונט אחד לכל האתר וגם אותו מומלץ להעלות לאתר כדי שהוא ייטען ישירות מהאתר ולא יהיה צורך "למשוך אותו" ממקור חיצוני.

ועוד דבר שכדאי לעשות לשיפור טעינת האתר הוא התקנת תוסף קאש | cash.




מבנה קישורים באתר אינטרנט שלך

קישורים פנימיים (Permalinks) הם הקישורים שאתה מוצא באתר אינטרנט ומחבר דף אינטרנט אחד לעמוד אינטרנט אחר. קישורים פנימיים מספקים דרך למבקרים באתר לנווט בין תכנים ומידע שונים הזמינים באתר.

קישורים פנימיים עוזרים לחברי הצוות, הלקוחות והשותפים העסקיים של הארגון שלך למצוא את מה שהם מחפשים מהר יותר. זה גם עוזר לסורקים של מנועי החיפוש לסרוק את האתר שלך מהר יותר ולהוסיף דפים נוספים באתר שלך.

קישור פנימי הוא חלק חשוב מקידום אתרים מכיוון שהוא מגדיל את הסיכויים שלך לקבל יותר תנועה ממנועי חיפוש ודירוג טוב יותר ב-SERPs.


הדרך הנכונה לבנות קישורים פנימיים היא לתת סיומת ייעדית ומדויקת,

לדוגמא, אם אתה מתעסק בעיצוב אתרים:

mydomain.co.il/webdesign

אפשר גם לעשות את זה בעברית לדוגמא:

mydomain.co.il/עיצוב-אתרים


הדרך השגויה בבנית קישורים פנימיים באתר שלך היא כאשר אתה משתמש באותו טקסט קישור עבור מספר קישורים או נותן למערכת לבחור לך שם שיוצא כמו ג’יבריש או צווים עם מספרים. זה אולי נראה כמו רעיון טוב כי זה חוסך זמן ומאמץ, אבל זה יגרום לבעיות ב-SEO שלך.

הסיבה העיקרית לכך היא שגוגל תוסיף לאינדקס רק את המופע הראשון של טקסט הקישור שהוא נתקל בו בעת סריקת האתר שלך, כך שכל שאר המופעים של אותו טקסט הופכים לחסרי ערך. המשמעות היא שכל תנועה שתקבל מהקישורים האלה לא תיוחס לאתר שלך ולא תגביר את דירוג ה-SEO שלך.

הדרך הנכונה לבניית קישורים פנימיים היא על ידי שמירתם מגוונת ושימוש בטקסטים שונים של קישורים לכל קישור על מנת למקסם את פוטנציאל ה-SEO שלו.



מבנה הקישורים הפנימיים באתר בצורה נכונה חשוב מאוד לנוכחות האתר בדירוג במנועי החיפוש.

באתר איכותי, הקישורים הפנימיים ברורים ותמציתיים. הכתובת תמיד קיימת ומוסיפה לטקסט העוגן של היפר-קישור. הקישור תמיד זמין וקריא למבקרים, גם כאשר הם ניגשים לאתר ממכשיר נייד.


מנוע חיפוש, אופטימיזציה לאתר SEO
בניית קישורים חיצוניים - עוזר מאוד לקידום אתרים

קישורים חיצוניים

את הקינוח השארתי לסוף - אחד הדברים הכי חשובים (יש כאלו שיגידו הכי חשוב) הוא הוספת קישורים חיצוניים בתוך האתר שלך החוצה, לדוגמא עם כתבת מאמר על איך מוסיפים מפת אתר לאתר שלך, אז כדאי מאוד להוסיף קישור לגוגל סרצ' קונסול, ששם מוסיפים מפת אתר - ממש כמו שעשיתי במאמר הזה.

ויותר חשוב שתקנו, תשיגו או תחליפו קישורים מחוץ לאתר שלכם אל האתר שלכם.

לדוגמא: כתבת יח"צ מynet היא אחד הדברים שמאוד עוזרים לקידום האתר מכיוון שהאתר נחשב סמכותי ומוביל וכשרכשתם כתבת יח"צ מווינט – יכתבו עליכם מאמר איכותי ומקיף וגם ישלבו בכתבה קישור לאתר שלכם, דבר זה יזניק משמעותית את האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל.


ישנם מספר סוכניות שמוכרים קישורים מאתרים "חזקים" עם DR (domain rating) גבוהה אתרים נישתיים שיתאימו לנושא שלכם.

גם לנו יש עשרות אתרים חזקים שניתתן לקבל \ לרכוש מהם קישור במחיר נמוך משמעותית מהשוק (צרו קשר לפרטים)

אתרים אלו נקראים אתרי לווין או אתרי תמיכה (נקרא להם A), ותפקידם לעזור לאתר שלכם (נקרא לו B) להתקדם בתוצאות החיפוש בעזרת כתבת תוכן איכותית ורלוונטית באתרA , שזה האתר לווין המקשרת בעזרת קישור חיצוני אל האתר שלכם (אתר B)

דבר זה עוזר מאוד מאוד לקידום האתר, כאשר גוגל מבין שהאתר שלכם סמכותי מכיוון שאתר סמכותי אחר (עם תוכן איכותי) מפנה וממליץ לגולש להכנס לאתר שלכם בעזרת בקישור חיצוני.

חשוב ורצוי לדאוג לקבל קישורים מהנישה שלכם ולא מאתר שלא קשור בנישה או לחלופין אתרי ספאם שונים המקשרים בכוונת זדון קישור חיצוני מאתר ספאמי כדי להזיק לכם (כן גם זה קיים ויכול להיות שמתחרה שלכם ינסה לעשות לכם נזק כזה)


מומלץ להוסיף כמה שיותר קישורים חיצוניים לאתר שלכם ממקורות מהימנים, מומלץ לעשות זאת בהדרגה (כל חודש אותה כמות ולהעלות לאט לאט) הדעה הרווחת בכדיח לראות תוצאות היא מינימום בין 3-5 כל חודש כאשר לא כדאי לרדת מזה או להפסיק את התהליך והכי טוב שיהיה לך בין 10-20 קישורים אם אתה רוצה קידום מאסיבי ותצאות מיידיות.




לסיכום: קידום אתרים הוא נושא ומקצוע לכל דבר ועניין, קשה מאוד לעשות אותו "על הדרך" והוא מצריך השקעה רבה, כמובן שיש עוד כמה דברים שיכולים לעזור לקידום האתר, אך במאמר הזה מניתי את סדר הפעולות הכי חשובות לקידום אתרים שכאמור אם תעשו אותם ותתמידו אין לי ספק שלאחר תקופה של בין חודש לחצי שנה (תלוי בנישה ובתחרותיות של נושא האתר) תראו תוצאות חיוביות בצורת עמוד ראשון בגוגל.


אם הגעת עד לפה אז שנינו יכולים לחייך :) כי עשינו עבודה טובה.

אם תרצו עזרה, ייעוץ סיוע בכתיבת תכון איכותי \ קניית קישורים איכותיים או כל דבר אחר בנושא זה אשמח לשמוע ממכם ולעזור לכם בצורה הכי מקצועית שיש ותוכלו לעשות זאת בהודעה בתיבת טופס יצירת קשר, להתקשר או לשלוח הודעת ווצאפ.








bottom of page