גוגל מציגה: "Google Bard" גוגל בארד כלי בינה מלאכותית AI, המתחרה ב-ChatGPT
top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel N

גוגל מציגה: "Google Bard" גוגל בארד כלי בינה מלאכותית AI, המתחרה ב-ChatGPT

עודכן: 19 בפבר׳

מה במאמר על גוגל בארד:


גוגל הודיעה ב-6.2.2023 שהיא עובדת על פרויקט חדש בשם Bard, שיתבסס על פלטפורמת מודל השפה שלה LaMDA ויספק לגולשי האינטרנט שירותי AI לשיחות צ'אט עם בוט שיתן מענה, תשובות ופתרונות באמצעות שיח בשפה טבעית לשאילתות כלליות, ממש בדומה ל-CHATGPT.

לאחר כחודש הושק הכלי של גוגל בחלק ממדינות העולם וב18.4.2023 שוחרר לשימוש לכולם בישראל.


מה זה Google Bard?

היישום Google Bard הוא כלי צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית שתוכנן על ידי גוגל כדי לדמות שיחות אנושיות באמצעות עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה. בנוסף להשלמת החיפוש בגוגל, ניתן לשלב את Bard באתרי אינטרנט, פלטפורמות מסרים או אפליקציות כדי לספק תשובות מציאותיות בשפה טבעית לשאלות משתמשים.

איך Google Bard עובד?


הכלי Google Bard בנוי על טכנולוגיית Language Model for Dialogue Applications (LaMDA) של Google. LaMDA נבנתה על Transformer, ארכיטקטורת הרשת העצבית של גוגל ששוחררה בשנת 2017. מכיוון שגוגל שחררה את Transformer כקוד פתוח, היא הייתה המסגרת לכלי AI גנרטיביים אחרים, כולל מודל השפה GPT-3 המשמש ב-ChatGPT.

הכלי ChatGPT של OpenAI מכוון לבינה מלאכותית גנרטיבית, ומפיק כל דבר, החל מתקצירים ועד כתיבה יצירתית. לחלופין, Bard מעוצב סביב חיפוש. מטרתו לאפשר יותר שאילתות בשפה טבעית, ולא מילות מפתח, לחיפוש.

הבינה המלאכותית של בארד מאומנת סביב שאילתות ותגובות שנשמעות טבעיות לשיחה. במקום רק לתת רשימה של תשובות, הוא מספק הקשר לתשובות. זה גם נועד לעזור עם שאלות המשך -- משהו חדש לחפש.

הגרסה הראשונית של Bard משתמשת בגרסת דגם קלה יותר של LaMDA הדורשת פחות כוחות סוס של מחשוב כדי להתרחב למשתמשים מקבילים יותר. אחד האתגרים עם ChatGPT היה עומס יתר, שבו יותר מדי אנשים שואלים אותו בבת אחת והבינה המלאכותית לא יכולה לעמוד בקצב.

מתי שוחרר Google Bard?

ב-21 במרץ 2023 החלה גוגל לפתוח גישה ל-Bard, והזמינה משתמשים להצטרף לרשימת המתנה.

בישראל כאמור שוחרר לשימוש לכולם ב18 באפריל 2023

כלי בינה מלאכותית Google Bard הוכרז לראשונה ב-6 בפברואר 2023, עם תאריך שחרור מעורפל. רבים מאמינים שגוגל הרגישה את הלחץ של ההצלחה והעיתונות החיובית של ChatGPT ומיהרה להוציא את בארד לפני שהוא היה מוכן. לדוגמה, במהלך הדגמה חיה של גוגל ומנכ"ל אלפבית, סונדאר פיצ'אי, היא נתנה תשובה שגויה מאוד לשאילתה.

בהדגמה, משתמש שאל את בארד את השאלה: "על אילו תגליות חדשות מטלסקופ החלל ג'יימס ווב אוכל לספר לילד שלי בן ה-9?" בתגובתו של בארד, הוא הזכיר כי JWST "צילם את התמונות הראשונות של כוכב לכת מחוץ למערכת השמש שלנו". אסטרונומים מיהרו להצביע על כך שהתמונה הראשונה של כוכב לכת מחוץ למערכת השמש צולמה על ידי מצפה כוכבים ארצי בשנת 2004, מה שהופך את תשובתו של בארד לשגויה. למחרת איבדה גוגל 100 מיליארד דולר משווי השוק שלה - ירידה המיוחסת לטעות המביכה.

מי יכול להשתמש ב-Google Bard?

על המשתמשים להיות בני 18 ומעלה ובעלי חשבון Google אישי. נכון לעכשיו, Bard זמין רק בארצות הברית ובבריטניה ובסופו של דבר יתרחב למדינות אחרות.

מהן המגבלות, יתרונות וחסרונות של גוגל Bard?

קשה לומר מה יהיו מגבלותיו של בארד, שכן הוא עדיין מתגלגל.

עם זאת, כמו כל הצ'אטבוטים של AI, הוא חייב ללמוד ולאמן אותו לתת את התשובה הנכונה ממידע לא מדויק או מטעה, כפי שניכר במהלך ההדגמה הראשונה שלו. אימון AI הוא תהליך אינסופי, עתיר מחשוב, שכן תמיד יש מידע חדש ללמוד.

היתרון הגדול של גוגל בארד הוא שהוא מעודכן לתת תשובות על התאריך של אותו יום, בניגוד לצ'אטgpt שמעודכן עם נתונים עד לשנת 2021

החיסרון של בארד הוא שעדיין הוא לא מאומן לתקשר איתך בעברית.

גוגל בארד | Google Bard

האם Bard חינם?

נכון לכתיבת שורות אלה, גוגל לא נתנה שום אינדיקציה לכך שהיא תגבה תשלום עבור השימוש. לגוגל אין היסטוריה של גביית תשלום מלקוחות עבור שירותים - למרות עסקי הענן שלה. ההנחה הנוכחית שבארד ישולב במנוע החיפוש הבסיסי של גוגל מצביעה על כך שהוא יהיה זמין לשימוש חופשי.


בסרטון: הדרכה, מה זה גוגל בארד ואיך משתמשים


מה זה BARD?

בארד | BARD הוא התשובה בגזרת עולמות ה-AI של גוגל ואמורה לתת פייט לפלטפורמת ChatGPT של OpenAI, הממנפת טכנולוגיות שנאים שגוגל יצרה בעבר.


ההכרזה מגיעה כמה שבועות קצרים לאחר שמיקרוסופט עלתה לכותרות על גל המודעות הציבורית של ChatGPT וממש בסמוך ללהישג העצום של CHATGPT שעבר את ה - 100 מיליון משתמשים פעילים ובכל זה במהלך תקופה של כמה שבועות בודדים.

מיקרוסופט בנוסף השקיעה 10 מיליארד דולר למימון OpenAI כדי להשיג נתח שליטה בעתיד, כמו גם להשיק מספר מאמצים משותפים להביא את ChatGPT לפלטפורמות ולשירותים משלה הכוללים את Bing Search.


היכרות עם בארד | BARD

"זו תקופה מרגשת באמת לעבוד על הטכנולוגיות הללו כאשר אנו מתרגמים מחקרים ופריצות דרך עמוקות למוצרים שבאמת עוזרים לאנשים. זה המסע שעברנו עם דגמי שפה גדולים. לפני שנתיים חשפנו את הדור הבא של יכולות שפה ושיחה המופעלות על ידי מודל השפה שלנו ליישומי דיאלוג (או בקיצור LaMDA).



בתקופה האחרונה עבדנו על שירות AI ניסיוני לשיחות צ'אט, המופעל על ידי LaMDA, אנחנו קוראים לו BARD (בארד).

היום, אנחנו עושים צעד נוסף קדימה על ידי פתיחתו לבודקים מהימנים לפני הפיכתו לזמין יותר לציבור בשבועות הקרובים."


בארד מבקש לשלב את רוחב הידע של העולם עם העוצמה, האינטליגנציה והיצירתיות של מודל השפה הגדול שלנו. הוא מסתמך על מידע מהאינטרנט כדי לספק תגובות טריות ואיכותיות. בארד יכול להיות מוצא ליצירתיות, ומשטח שיגור לסקרנות, לעזור לך להסביר תגליות חדשות מטלסקופ החלל ג'יימס ווב של נאס"א לילד בן 9, או ללמוד עוד על החלוצים הטובים ביותר בכדורגל כרגע.


בארד | BARD
בארד | BARD

נכון לעכשיו, סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל - תייג את המאמץ של בארד כ"שירות בינה מלאכותית נסיונית לשיחות".

האם גוגל תוכל לתת פייט אמיתי ויעיל מול ה- ChatGPT? על ידי מינוף היכולת שלה להיעזר באינטרנט כדי לספק את התגובות העדכניות ביותר באיכות גבוהה, שזהו תחום ש-ChatGPT מתקשה כיום לספק באופן אמין לפעמים, יש סיכוי לא רע בכלל שבארד יהיה טוב יותר. אבל ימים יגידו...


תכונות הבינה המלאכותית (AI) החדשות הללו יתחילו להופיע בחיפוש Google בקרוב.


מנכ"ל גוגל הוסיף ואמר: "אנו משחררים אותו בתחילה עם גרסת הדגם הקלה שלנו של LaMDA. הדגם הקטן בהרבה דורש פחות כוח מחשוב, מה שמאפשר לנו להתאים ליותר משתמשים, מה שמאפשר לקבל יותר משוב. נשלב משוב חיצוני עם בדיקות פנימיות משלנו כדי לוודא שהתגובות של בארד עומדות ברף גבוה לאיכות, בטיחות ומבוססות במידע מהעולם האמיתי. אנו נרגשים לקראת השלב הזה של הבדיקות שיעזור לנו להמשיך ללמוד ולשפר את האיכות והמהירות של בארד."



פיצ'אי הוסיף עוד: "יש לנו היסטוריה ארוכה של שימוש בבינה מלאכותית לשיפור החיפוש עבור מיליארדי אנשים. BERT, אחד מדגמי הרובוטריקים הראשונים שלנו, היה מהפכני בהבנת נבכי השפה האנושית. לפני שנתיים, הצגנו את MUM, שהיא חזקה פי 1,000 מ-BERT ובעלת הבנה ברמה הבאה ורב-לשונית של מידע שיכולה לבחור רגעים מרכזיים בסרטונים ולספק מידע קריטי, כולל תמיכה במשבר, ביותר שפות.


מתוך ההודעה של מנכ"ל גוגל על BARD_GOOGLE_AI
מתוך ההודעה של מנכ"ל גוגל על BARD_GOOGLE_AI

כעת, טכנולוגיות הבינה המלאכותית החדשות ביותר שלנו - כמו LaMDA, PaLM, Imagen ו-MusicLM - מתבססות על כך, ויוצרות דרכים חדשות לחלוטין לעסוק במידע, משפה ותמונות ועד וידאו ואודיו. אנחנו עובדים כדי להביא את ההתקדמות העדכנית ביותר של AI לתוך המוצרים שלנו, החל מחיפוש.


אחת ההזדמנויות המרגשות ביותר היא כיצד בינה מלאכותית יכולה להעמיק את ההבנה שלנו במידע ולהפוך אותו לידע שימושי בצורה יעילה יותר - מה שמקל על אנשים להגיע ללב מה שהם מחפשים ולבצע דברים. כשאנשים חושבים על גוגל, הם חושבים לעתים קרובות לפנות אלינו לקבלת תשובות עובדתיות מהירות, כמו "כמה קלידים יש לפסנתר?" אבל יותר ויותר אנשים פונים לגוגל כדי לקבל תובנות והבנה עמוקות יותר - כמו, "האם קל יותר ללמוד את הפסנתר או הגיטרה, וכמה תרגול צריך כל אחד?" למידה על נושא כזה עשויה לדרוש מאמץ רב כדי להבין מה אתה באמת צריך לדעת, ולעתים קרובות אנשים רוצים לחקור מגוון רחב של דעות או נקודות מבט."

נועז ואחראי

זה קריטי שנביא לעולם חוויות המושרשות במודלים אלה בצורה נועזת ואחראית. זו הסיבה שאנו מחויבים לפתח בינה מלאכותית באחריות: בשנת 2018, גוגל הייתה אחת החברות הראשונות שפרסמו קבוצה של עקרונות בינה מלאכותית. אנו ממשיכים לספק חינוך ומשאבים לחוקרים שלנו, שותפים עם ממשלות וארגונים חיצוניים לפיתוח סטנדרטים ושיטות עבודה מומלצות, ועובדים עם קהילות ומומחים כדי להפוך AI בטוח ושימושי.




בין אם מדובר ביישום AI כדי לשנות באופן קיצוני את המוצרים שלנו או הפיכת הכלים החזקים האלה לזמינים לאחרים, נמשיך להיות נועזים עם חדשנות ואחראים בגישה שלנו. וזו רק ההתחלה - עוד יגיעו בכל התחומים הללו בשבועות ובחודשים הבאים.


צ'אטGPT
צ'אטGPT


גוגל בארד בעדכון חשוב מאוד מתאריך 13.07.2023 הכולל 40 שפות נוספות כולל בארד בעברית


הכלי Bard זמין במקומות חדשים ובשפות חדשות גם בעברית!

וזה לשון העדכון של גוגל:


מה אפשרי: Bard זמין עכשיו ביותר מ-40 שפות חדשות, כולל גרמנית, עברית, הינדית, ספרדית, סינית (פשוטה/מסורתית), ערבית ועוד. בנוסף, הרחבנו את הגישה למקומות נוספים, כולל ברזיל וכל 27 המדינות באיחוד האירופי.

הסיבה: Bard הוא שירות גלובלי שנועד לעזור לך לנסות דברים חדשים. בעזרת התמיכה באנגלית, ביפנית ובקוריאנית, למדנו איך להשיק שפות באופן אחראי, ועכשיו אנחנו יכולים לתמוך ברוב השפות השכיחות באינטרנט.

הכלי Google Lens ב-Bard


מה אפשרי: אפשר להעלות תמונות ולא רק טקסט בשיחות עם Bard, וכך לשפר את הדמיון והיצירתיות בדרכים חדשות לגמרי. כדי לעשות זאת, שילבנו את היכולות של Google Lens אל Bard, בינתיים באנגלית.

הסיבה: תמונות מעוררות את הדימיון שלנו לא פחות מטקסט ואולי דווקא יותר ממנו, ולכן היכולות של Google Lens הן תוספת מתבקשת ל-Bard. רוצה לקבל מידע נוסף על תמונה? חסרה לך השראה לכיתוב מצחיק? עכשיו יש עוד דרכים לחקור וליצור בעזרת Bard.

הכלי Bard יכול להקריא תשובות


מה אפשרי: הוספנו ל-Bard יכולות של המרת טקסט לדיבור (TTS) ביותר מ-40 שפות, כולל הינדית, ספרדית ואנגלית (ארה"ב).

הסיבה: לפעמים שמיעה של טקסט עוזרת להמחיש רעיונות ולהפעיל את הדמיון, לעומת קריאה של אותו טקסט. כדאי להאזין לתשובות ולבדוק אילו דברים הן עוזרות לדמיין וליצור.

שרשורים מוצמדים ושרשורים מהזמן האחרון


מה אפשרי: עכשיו יש לך אפשרות להמשיך מהמקום שבו הפסקת בשיחות הקודמות עם Bard ולארגן אותן לפי הצרכים שלך. הוספנו את האפשרות להצמיד שיחות, לשנות את השם שלהן ולנהל כמה שיחות במקביל.

הסיבה: לפעמים צריך זמן כדי להגיע לרעיונות הכי טובים – כמה שעות ואפילו ימים שלמים. עכשיו אפשר לשמור את השרשורים ולהצמיד את השרשורים הכי חשובים, כדי שתהליך היצירה ימשיך לזרום.

שיתוף של השיחות עם Bard עם אנשים אחרים


מה אפשרי: עכשיו קל יותר לשתף חלק מהשיחות עם Bard או את כולן עם אנשים אחרים קישורים שניתן לשתף נותנים גישה לשיחה ולמקורות שבה בלחיצה אחת, כדי שאחרים יוכלו לראות בקלות את מה שיצרת עם Bard.

הסיבה: לפעמים קשה להתאפק ולא לשתף רעיונות חדשים. רצינו לעזור למשתמשים כמוך לשתף את היצירות כדי לתת השראה לאנשים אחרים, לעודד יצירתיות ולהציג את תהליך היצירה.

לשינוי התשובות של Bard


מה אפשרי: אנחנו משיקים 5 אפשרויות חדשות לשינוי התשובות של Bard. פשוט מקישים והופכים את ההתשובה ליותר פשוטה, ארוכה, קצרה, מקצועית או יומיומית.

הסיבה: אם התשובה בכיוון הנכון אבל נדרש שינוי קטן, עכשיו קל יותר להתקרב ליצירה הרצויה בקלות.

ייצוא של קוד Python אל Replit


מה אפשרי: אנחנו ממשיכים להרחיב את היכולות של Bard לייצוא הקוד. עכשיו אפשר לייצא קוד Python אל Replit, בנוסף ל-Google Colab.

הסיבה: העברת האינטראקציות עם Bard אל Replit יכולה להפוך את תהליך העבודה לפשוט יותר ולעזור לך להמשיך במשימות התכנות.

07.06.2023

אפשר להנחות את Bard לכתוב קוד כדי לשפר פעולות מתמטיות וניתוח נתונים


השינוי: עדכנו את Bard כך שיוכל לזהות הנחיות חישוביות ולהריץ קוד ברקע. מטרת העדכון היא לשפר את היכולת של Bard להתמודד עם משימות מתמטיות, לענות לשאלות שקשורות לתכנות ולבצע מניפולציה של מחרוזות (העדכון הזה זמין כרגע בתשובות באנגלית, ובהמשך יהיה זמין בשפות נוספות).

הסיבה: כדי לעזור לך לנתח נתונים בצורה יעילה יותר, אנחנו משפרים את יכולות עיבוד המידע של Bard. למשל, היכולת לזהות כמה פעמים מספר מסוים מופיע בקבוצת נתונים. התשובות של Bard לא תמיד יהיו מדויקות, אבל המשוב של המשתמשים יעזור לשפר אותן.

ייצוא טבלאות ש-Bard יוצר ל-Google Sheets


השינוי: עכשיו אפשר לייצא את הטבלאות ש-Bard יוצר ישירות ל-Google Sheets.

הסיבה: אם מתחילים מחקר ב-Bard ורוצים להמשיך אותו במקום אחר, עכשיו יש אפשרות להעביר את התגובות של Bard לאפליקציות מועדפות נוספות.


ואלו העדכונים הקודמים של גוגל בארד:

01.06.2023

מאשרים שימוש בפרטי מיקום ומקבלים תשובות יותר רלוונטיות


מה אפשרי: Bard יכול לתת תשובות רלוונטיות יותר אם בוחרים לתת לו גישה למיקום המדויק של המכשיר. אפשר לנהל את ההעדפות בהגדרות המיקוםהקישור ייפתח בחלון חדש.

הסיבה: המיקום המדויק עוזר ל-Bard לתת תשובות רלוונטיות יותר לגבי מסעדות בסביבה ועל עוד המון נושאים אחרים שקשורים לאזור.

23.05.2023

הוספת תמונות ל-Bard


מה אפשרי: בתשובות באנגלית, ל-Bard יש עכשיו אפשרות להציג תמונות מחיפוש Google, כך שניתן לקבל תשובות מועילות עם רכיבים חזותיים. אפשר גם לבקש מ-Bard לחפש תמונות באופן ישיר. יצוין המקור של כל תמונה שתוצג ב-Bard.

הסיבה: קל ונוח יותר לבטא רעיונות בעזרת תמונות. תמונות יכולות להמחיש מושגים מופשטים, להפוך המלצות למשכנעות יותר ולתת מענה הולם יותר כשמבקשים מידע חזותי.

15.05.2023

סיכומים מתומצתים יותר


מה אפשרי: עדכנו את Bard והוספנו יכולות סיכום משופרות. לשם כך שילבנו חידושים שפיתחנו במודלים גדולים של שפה (LLM).

הסיבה: אנחנו משפרים את סיכומי המידע ב-Bard, שעוזרים במיוחד כשרוצים לקבל מושג כללי על נושא כלשהו במהירות. התגובות של Bard לא תמיד יהיו נכונות, אבל ישתפרו עוד ועוד בעקבות המשוב ממך.

מקורות מידע שימושיים יותר


מה אפשרי: עכשיו שירות Bard יכול לעזור לך לזהות אילו חלקים בתגובה תואמים למקור כלשהו. יופיעו מספרים לאורך תגובות עם מקורות מידע. בלחיצה על המספרים ניתן יהיה לזהות את קטע הטקסט שתואם למקור מסוים ולנווט אליו בקלות.

הסיבה: אנחנו רוצים לעזור לך להבין אילו חלקים בתגובה תואמים למקור כלשהו, ולספק קישורים למקורות המידע יחד עם הטקסט.


האם לGOOGLE תהיה תשובה גם ל-MIDJOURNEY | מידג'רני בקרוב?


7,688 צפיות
bottom of page