הטרנדים בעולם עיצוב גרפי לשנת 2021
top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel N

הטרנדים בעולם עיצוב גרפי לשנת 2021

עודכן: 9 ביוני 2022

אחד הדברים המרתקים בחיים בכלל ובעיצוב גרפי בפרט הוא שבכל שנה יש הזדמנות לעשות ריסטרט.

ולאור השנה המאתגרת של 2020, מגמת שינוי העיצוב של 2021 עשויות להציע לנו נשימה גדולה של אוויר צח.



בעוד שטרנדים בעיצוב גרפי משנים קודמות מונעות על ידי ההבטחה לעשור חדש, בהלוואות מדע בדיוני וטכנולוגיה עתידנית, מגמות העיצוב הגרפי של 2021 מציבות את האנשים במקום הראשון. דגמנו דעות מקהילת המעצבים הגרפיים הגלובלית שלנו, ותחזיותיהם - החל מסמליות קלאסית וכלה באלמנטים טבעיים לציור אנלוגי - מאותתות על מגמות שמבוססות כאן ועכשיו.


עיצוב גרפי הוא כל מה שהופך את המישור למשהו מיוחד. אז בואו נסתכל כיצד מעצבי 2021 משפיעים על מסלול העשור הזה.


ישנם 11 טרנדיים עיקריים עליהם נשים את הדגש וכבר אנחנו רואים כיצד הם משפיעים על נראות של ויזואליה בעולם המסכים\ הפרסומות והמיתוג ששוטפות את עינינו בכל פינה.



1. פסיכדליה אבסטרקטית | מופשטת

-

הטרנד הראשון בעיצוב גרפי בשנת 2021 מגיע ממקורה של הפסיכדליה היא בסצינת המוזיקה והאמנות של שנות ה-60. היא מזוהה עם סמי הזיה והתנסות יצירתית על רקע תהפוכות חברתיות: בקצרה, פתיחה של הנפש. עכשיו, בניגוד לאז, נדמה כי הפסיכדליה מתאימה לזמנה: הדימויים הכאוטיים של הפסיכדליה מטפחים חופש, התחושה שמעצבים בכלל ומעצבים גרפיים בפרט כבר לא מחויבים לאילוצים מסורתיים.


ב-2021, מעצבים גרפיים יעניקו חיים חדשים לפסיכדליה באמצעות צבעים מופרזים ואבסטרקציות עוצמתיות שהיו גורמות למאוריץ קורנליוס לחוות סחרורת. אלה עיצובים שמקבלים חיים משל עצמם, הן בסידור המפוצץ שלהם והן במורכבותם - במובן שאין שתי צפיות שמרגישות דומות אחת לשנייה.

על אף שצורות מעוותות ודימויים מבלבלים מהווים את הרעיון הכללי, ניתן להקנות תחושת יציבות ליצירות המורכבות ביותר באמצעות הסימטריה. נדמה כי פסיכדליה חדשה זו מרמזת כי יש דרכים להישאר עם הרגליים על הקרקע אפילו בנסיבות ההזויות ביותר.



טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | פסיכדליה
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | פסיכדליה


2. התחדשות הסמלים / אייקונים

-

כשמדובר בעיצוב, יש משמעות לפרטים הקטנים. מלבנים צבעוניים יכולים לאחד אומה, ואפילו צורה פשוטה כגון מתומן יכולה להציל חיים בצומת עמוסה.

היסטורית, סמלים כאלה עסקו באוניברסליות. בין אם מדובר בצורת ביטוי של אזהרות או זיהוי של מטרה תחת איקונוגרפיה | אינפוגרפיקה משותפת, כוחם של סמלים קלאסיים טמון ביכולתם להתעלות מעל השפה. ב-2021, מעצבים עושים שימוש בכוח זה על מנת ליצור סמלים שאפתניים של חוסן נפשי, צמיחה והעצמה.

הם עושים זאת על ידי שילוב יצירתי של סמלים מוכרים של כוח, כגון אלות, כוכבים ואריות סטואיקנים. בימים אלה אנו רואים גם מעצבים המבצעים מודרניזציה של מוטיבים חזותיים כגון הסמל המשפחתי של אליזה אוסמו או מסגרת הויטראז' של סבארט אינק. באמצעות סמלים קלאסיים, מעצבים נותנים צורה לקמעות להם נזדקק על מנת לסלק את הייאוש של השנה הקרובה.



טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | אייקונים | סמלים | אינפוגרפיקה
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | אייקונים | סמלים | אינפוגרפיקה

3. רטרו - עתידנות

-

רטרו - עתידנות, חלומות מדע בידיוני של ימים עברו, מעניינת בזכות מגוון הדרכים בהן העבר טעה בתחזיותיו. בשלב זה, ציפינו שיהיו לנו מכוניות מעופפות, רוביי לייזר ומנקות רובוטיות. במקום, יש לנו איירובוט.

אך לאורך השנים, הרטרו-עתידנות כסגנון ויזואלי שרדה בזכות הדמיון הנועז שלה יחד עם השקפה אופטימית באופן מפתיע - לפחות יחסית לתחזיות הנוכחיות שלנו בנוסח סדרות כגון 'מראה שחורה'. הרטרו-עתידנים האמינו בקדמה אנושית, עד כדי כך שאפילו לחייזרים מפחידים ממאדים לא היה סיכוי אל מול כושר ההמצאה המדעי שלנו.


מבחינה עיצובית, אופטימיזם זה מקבל ביטוי באמצעות דגש על צבעים בהירים, טיפוגרפיה השואבת השראה ממחשבים ועקומות - החל מקסדות הנראות כמו אקווריום ועד קשתות וכיפות. במקום שנחזור לעבר אידיאלי, הרטרו-עתידנות של 2021 מבטיח להחזיר אותנו לימים הטובים בהם העתיד טרם הגיע.


טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | רטרו לעיצוב עתידני
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | רטרו לעיצוב עתידני

4. סוריאליזם חלק

-

"סוריאליזם"הוא אחד מאותם מונחים אמנותיים שאנשים נוטים לזהות עם הבלתי נתפס - דימויים אשר עוצבו כחסרי משמעות. אך מה שאנשים נוטים לשכוח זה שהוא מכיל את המילה "ריאליזם". ב-2020 עובדה זו הייתה מורגשת מתמיד, כאשר מגיפת הקורונה הפכה לאורח חיינו.

מעצבים גרפיים מבטאים את החרדה הזו באמצעות קולאג'ים סוריאליסטיים, אשר לוקחים תמונות שגרתיות לחלוטין המשלבים אותם על מנת ליצור תוצאה מוזרה. אדם שיש לו תפוח במקום ראש עדיין יכול להיות נורמלי מהצוואר ומטה, ובריכה בחצר אחורית יכולה להכיל רכס הרים שלם.

האשלייה היא רציפה, מה שמקשה עלינו להפריד בין תמונה אחת למשניה. האפקט הוא שילוב של מוזרות ונונשלנטיות, קבלה של שילובים בלתי אפשריים. כגישה מופשטת, אנו מצפים לראות טרנד זה בעיקר במדיות המתמקדות בעיצוב תמונות באתרי איטנרנט כגון פוסטרים, עטיפות אלבום וכריכות ספרים.




טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב סוריאליזם
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב סוריאליזם

5. ייצוג אותנטי

-

תנועת ה- Black Lives Matter מייצגת רגע פרשת מים חסר תקדים של מחאה עולמית. אנו מקווים כי זו רק תחילתה של בחינה מחודשת של דעות קדומות מערכתיות ושההשפעה שלה תמשיך להשתחל ולעורר שינוי בגזענות בעולם, בכל ענף בשנת 2021, כולל עיצוב גרפי. במהלך המחאה ראינו שימוש בכל הפלטפורמות ובעיקר בעיצוב לרשתות חברתיות, עיצוב לפייסבוק אינסטגרם וכו' שם תמונות מחאה נהפכו ויראליות בשניות.


כבר ראינו כי מעצבים משתדלים להיפטר מדוגמנים לטובת אנשים אותנטיים ומגוונים בכל הנוגע לאיור ותמונות סטוק. אנו נוטים לחשוב כי מגמה זו תרחיק לכת עוד יותר ב2021, מה שהתחיל כהכללה יהפוך לחגיגה. ראינו מעצבים ממוצאים אתניים מגוונים מקבלים תשומת לב כתוצאה ממחאות BLM, והתוצאה הייתה ייצוג של גברים ונשים שחורים בתנוחות ורקעים עוצמתיים ומעוררי השראה.

אם יש דבר אחד ממנו על העיצוב להימנע, הרי זהו הזהות. מתן דגש על תרבויות שונות, גווני עור, גילאים וזהויות מייצג הזדמנות מרגשת ליצור עיצובים (בדומה לאנשים אותנטיים) יחידים במינם.



טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב אותנטי המייצג תקופה ורוח מהפכה בדעות קדומות
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב אותנטי המייצג תקופה ורוח מהפכה בדעות קדומות



6. דמויות אנימציה "חסרות כבוד"

-

עיצוב טוב מסוגל לספר סיפור. עיצוב מעולה ומדויק הופך את הסיפור הזה לבלתי נשכח. בשנת 2021,

מעצבים גרפיים רבים מחפשים להיפטר מדימויים אבסטרקטיים לטובת דמויות בלתי-שגרתיות. וככל שלדמויות אלה יש יותר אישיות, כך הם יישארו בזיכרוננו לאורך זמן.


איור קונספט נמצא בבסיסו של טרנד זה - בנוסף לתנוחות של דמויות, הוא מספק אישיות בצורה של גישה ידנית. זוהי הסיבה שסגנונות אלה יכולים לנוע בין קוקוו מוצלב לצורות, קווים וצבעים מופשטים אותם ניתן למצוא באנימציה מודרנית. הקונספטים עצמם - חיות הלובשות חליפות - מבשרות את חזרתו של ההומור והמוזרות להם חיכינו בחודשים הבאים.

את השימוש בדמויות אלו ניתן לראות כבר בסרטוני אנימציה , סרטוני מוצר, סרטונים שיווקיים כמובן שגם בעיצובים באתרי אינטרנט או כדמות אייקונית פרזנטורית כסמל \ לוגו של חברה.



טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב דמויות אנימציה
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב דמויות אנימציה

7. קומיקס ואמנות פופ

-

בדומה לאויב מושבע, סגנוני עיצוב ישנים לא מתים לעולם. הם אולי נעלמים לתקופה מסוימת אבל בעיצוב כמו בעיצוב ובטרנדים כמו בטרנדים אז גם בעיצוב גרפי - הטרנדים באים, הולכים - ואז חוזרים...אז השנה 2021 הטרנד המגניב הזה של קומיקס חוזר! בשנה זו, מעצבים גרפיים מעניקים חיים חדשים לצבעים מחוספסים, לשימוש נדיב בדיו וקווי אקשן של קומיקס של פעם.

קומיקס, שנולד בתקופה המאופיינת בטכנולוגיית הדפסה פרימיטיבית, עשה לעיתים קרובות שימוש בהדפס מוחלש, או הצללה מופשטת באמצעות נקודות, על מנת לייצג צבע. כיום, גישה זו יכולה לספק חיים חדשים לטרנדים המינימליסטיים המודרניים כגון עיצוב שטוח באמצעות טקסטורות מחוספסות ועומק. באופן דומה, מעצבי אתרים יכולים לשבור את התבנית באמצעות פאנלים נטויים וצורות עקומות על מנת ליצור תחושת דרמה ותנועה.


למרות שגיבורי-על עטויי ספנדקס הם לא הכרחיים עבור טרנד זה, המעצבים של 2021 פונים לטקסטורה וטכניקות האיור של הרומנים הגרפיים שלהם על מנת להציל את העיצוב המודרני. למעט comic sans.

אין דבר שיכול להציל את זה.


את השינויים האלו ניתן כבר לראות בפוסטים מעוצבים ברחבי הרשת , בהזמנות לאירועי לייב וכמובן בסרטוני אנימציה.



טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב קומיקס ופופ
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב קומיקס ופופ

8. אינפוזיה של אומנות גבוהה

-

תמיד הייתה הפרדה בין אומנות גבוהה ועיצוב, אבל 2021 פחות מתעניינת בגבולות מסורתיות. כתוצאה מכך, אנו חוזים כי טכניקות ציוריות כגון משיכות מכחול אקריליות ואקספרסיוניזם אבסטרקטי יעשו את דרכן למדפים ומסכים ברחבי העולם.

צביעה מעניקה גיוון ועומק לעיצובים, והופכת אותם למשהו שנראה כל כך אמיתי עד כדי שנדמה שאפשר לגעת בהם. מסיבה זו, מגמה זו מתאימה למוצרים פיסיים. בפרט, מכיוון שאומנות גבוהה מזוהה עם תרבות ומעמד, היא שימושית במקרה של מוצרים שרוצים לשדר אלגנטיות של העולם הישן - כגון תוויות יין ואריזות של מוצרים קוסמטיים.


צביעה גם מובילה לגוונים כהים יותר מאלו הנוצרים על ידי מחשבים, מה שמעניק תחושת רצינות לעיצובים. זה אולי לא נשמע עליז במיוחד, אך עיצובים כאלה מזמינים את המתבונן לקחת לרגע ולחשוב.




טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב אומנותי
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב אומנותי

9. אלמנטים של טבע

-

הטרנד התשיעי בעולם עיצוב הגרפי הוא אחד המרגיעים שיש :)

אי אפשר להימנע מזה או להתכחש מזה: אנשים רבים העבירו חלק לא מבוטל משנה זו בבית. הדבר נכון כפליים עבור מעצבים גרפיים שחווים את אורח החיים של עבודה מהבית כעסק עצמאי או בתור פריאלנסר כמשהו מאתגר לחלוטין. זה אולי לא יפתיע לשמוע כי העולם החיצוני יעשה את דרכו אל תוך העיצובים הגרפיים של 2021.

בין אם טרנד זה בא לידי ביטוי בצורה של עיצובים דמויי-עלה, סכמות של גווני אדמה או איורים של נופים עוצרי נשימה, העיצוב הגרפי ב-2021 הולך להפוך לירוק. החלק הטוב ביותר במגמה זו היא שאנו רואים איך היא לא מגבילה את עצמה רק למוצרים המוכוונים לסביבה.

האפקט של דימוי טבע הוא להקנות שלווה, התחדשות וצמיחה - אנו מחכים לכל אלה בכליון עיניים ב-2021.


טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב עם אלמנטים של טבע
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב עם אלמנטים של טבע

10. טשטוש וחספוס

-

מעברי צבעים (גראדיאנט) נהנו מפופולריות בשנים האחרונות. ב-2021, מעצבים רבים ישאפו לפנות למסלול חדש: רקעים מטושטשים ומשולבים עוד יותר. ברגע שמוסיפים פילטר מחוספס, עיצובים אלה מצליחים ללכת לאורך הגבול הדק בין תחושת מעבר ותחושת ריאליזם.

היתרון במגמה זו היא שהיא מאפשרת לרקעי בקדמת העיצוב כגון טיפוגרפיה מודגשת או דימויים מעוררים להתבלט כנגד רקע שכמעט ולא שמים לב אליו. מגמה זו משגשגת הקשרים עגמומיים יותר בניגוד למעברי הצבעים העליזים של פעם. יש מראה "מלוכלך" המאפיין טקסטורות מחוספסות, ותמונה מטושטשת יכולה לעורר צללים ואת הנסתר מהעין. מגמה זו היא מצב רוח, ואנו מצפים לראות יותר ממנה ככלי בו מעצבים יבחרו להשתמש בו עבור עיצובים הכוללים צד אפל.




טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | טשטוש וחספוס
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | טשטוש וחספוס

11. עיצוב בעל מודעות חברתית

-

בתחילת העשור החדש, נראה זה מתאים כי 2020 הייתה השנה בה העולם הבין עד כמה הוא צריך להשתנות. משירותי בריאות לאיכות הסביבה לתנועת "Black Lives Matter" למוכנות למגיפה, 2020 חשפה הרבה אתגרים שמחכים לנו בעתיד. החדשות הטובות הן שקונפליקט זה עשוי להיות נקודת תפנית, בתנאי שכל אחד תורם את חלקו.

בהתחשב בעובדה זו, מעצבים מכל העולם מתנדבים לתרום את כשרוניהם לשיפור הקהילה שלהם. ראינו דוגמה לכך בעלייתם של עלונים או סרטוני אנימציה או סרטוני הסברה, כם בכרזות ובפוסטים ברשתות חברתיות במעשה ויוזמה של יחיד או קבוצה המשדרים מסרים של אחדות, אחריות ומתן עצות. ניתן לראות זאת בצורת אמנות מחאה. בין אם באמצעות עבודות התנדבות או פרויקטים של עיצוב אישי, נדמה כי 2021 תהיה שנה מכוננת בה העיצוב יתחיל להיות מעורב יותר.




טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב חברתי
טרנדים-עיצוב-גרפי-2021 | עיצוב חברתי

מוכנים למגמות הגדולות ביותר של עיצוב גרפי בשנת 2021?

-

בפתח העשור, ייתכן שהשנה האחרונה הייתה אכזבה לרוב העולם או אולי לכולו, אך מי שהצליח להפוף הלימון ללימונדה בהחלט יכול להיות שמח. המעצבים הגרפיים של שנת 2021 נחושים לסובב זאת בדרכם שלהם. מתוך טרגדיה הם יוצרים לנו דמויות אנימציה ואלמנטים הקשורים ברוח התקופה. מתוך בידוד עצמי הם נותנים לנו טבע. ומתוך בלבול הם נותנים לנו את סמלי הדיבור שלנו. כל שנה והשנוי שהיא מביאה איתה. עיצוב גרפי תמיד תביא לשינוי, כי הסגנון שבה דברים מוצגים בהחלט משנים דעות אצל אנשים מסוימים והמעצבים הם שיקבעו אם זה לטוב או לרע.



לקריאת הטרנדים שעברו בשנים הקודמות בעיצוב גרפי:





אם ברצונך לקבל שירות עיצוב גרפי ללא פשרות ומדויק לזמננו עם הטרנדים החשובים בעיצוב גרפי נשמח מאוד לשתף איתך פעולה דבר\י איתנו מתי שנוח לך!


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page