גוונים של צבעים – בחירת צבעוניות לשפה עיצובית, איזה פלטת צבעים כדאי לבחור? משמעות הצבעים בעיצוב
top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel N

גוונים של צבעים – בחירת צבעוניות לשפה עיצובית, איזה פלטת צבעים כדאי לבחור? משמעות הצבעים בעיצוב

עודכן: 12 בדצמ׳ 2022

גוונים בצבעים – איך לבחור צבעוניות למותג, לוגו או כל פרויקט של נראות.


מה במאמר גוונים של צבעים:




"עולם ורוד רואים דרך עיניים אדומות" - הצבעים בעולם שלנו - כל מה שחשוב לדעת עליהם

למה חשוב לראות את העולם דרך גוונים שונים של צבעים?


העולם הוא לא שחור או לבן – יש הרבה מאוד גוונים שונים של צבעים. לכל צבע יש הרבה מאוד גוונים שונים. חשוב לדעת שאין סוג "כחול" אחד או סוג "ירוק" אחד. כך למשל יש הרבה מאוד גוונים שונים של הצבע כחול כמו כחול אוקיינוס, כחול שמיים, כחול כהה או כחול בהיר. גם לצבע הירוק יש הרבה מאוד גוונים כמו למשל ירוק דשא, ירוק בהיר, ירוק כהה או ירוק זית.

חשוב לנסות ולראות את העולם דרך גוונים שונים של צבעים. כאשר אנחנו פתוחים להכיר גוונים שונים של צבעים, אנחנו יכולים ליהנות מאיכות חיים גבוה יותר. גוונים שונים של צבעים יכולים להפוך את החיים שלנו לעשירים יותר והרבה יותר שמחים.

גיוון בצבע חשוב לא רק לאנשים שעוסקים באמנות ובציור אלא גם להרבה תחומים אחרים כמו פרסום, עיצוב אתרים, עיצוב אופנה, עיצוב מוצרים ועוד.. . כאשר אנחנו רוצים להפוך את העסק שלנו למושך יותר אנחנו יכולים לעשות זאת על ידי הכנסה של יותר צבעים בעיצוב שלו כמו למשל ורוד פוקסיה או אדום בגוון של ורדים.



צבעוניות מתפרצת
צבעוניות מתפרצת

איזה גוונים שונים של צבעים יש?

יש אינספור גוונים של צבעים שניתן להגיע אליהם על ידי ערבוב של צבעים שונים ביחד. גווני צבע יפים מאוד הם גוונים כמו תכלת, כתום שמש, צהוב חלבון, חום אדמה, ירוק עצים, אפור עכבר ועוד... . כל דבר בעולם שלנו יש לו צבע משלו וצבע זה יכול להיות תת גוון של צבעים אחרים. כך למשל לשמיים יש הרבה צבע עשיר מאוד במהלך היום ועונות השנה של גוונים שונים כמו אפור, כחול, תכלת ואפילו אדום, סגול, כתום וצהוב (בזמן הזריחה והשקיעה של השמש).


חשוב לדעת: בתעשייה המקצועית של המעצבים וכל מי שעבוד עם שילובי צבעים, העולם הזה מתחלק כך:

אם אתה עובד על צבעים למסכים \ לדיגיטל רצוי שתבחר פלטת צבעים מתוך: RGB COLORS

ראשי תיבות של RGB הם: red, green, blue

אם אתם עובדים על פלטת צבעים לדפוס, רצוי שתבחרו פלטה של CMYK COLORS.

ראשי תיבות של CMYK הם: C מייצג סיאן |Cyan (אקווה), M מייצג מג'נטה | Magenta (ורוד), Y עבור צהוב | Yellow,

ו- K עבור מפתח (KEY).



מה ההבדל בין RGB COLORS ל - CMYK CLORS?

אז ההבדל בניהם הוא שCMYK זה פלטת צבעים מותאמת לדפוס (הדפסת כרטיסי ביקור פלאיירים וכד')

ו - RGB הוא פלטת צבעים מותאם למסכים דיגיטליים (תצוגת מסכי מחשב או סלולרי יוצגו ב-RGB)

ככל שנוספו יותר צבעים במצב CMYK, כך התוצאה כהה יותר.

ככל שמוסיפים יותר צבעים ל-RGB, כך התוצאה בהירה יותר


RGB VS CMYK | גוונים של צבעים
RGB VS CMYK | גוונים של צבעים, מה ההבדל בין סי אמ וי קי ל אר ג'י בי

מה המשמעות הסמלית של גוונים של צבעים שונים מבחינה עיצוב אתרי אינטרנט?



לגוונים שונים של צבעים יש משמעות סמלית שונה מבחינת עיצוב אתרי אינטרנט. כאשר אנחנו מעצבים אתרי אינטרנט אנחנו צריכים לשים לב איזה צבעים אנחנו בוחרים. כך למשל לאתרים של מטפלים ברפואה משלימה שימוש בגוונים שונים של כחול כמו כחול אוקיינוס או תכלת יכולים לאפשר לנו ליצור מסר ואווירה סמלית של שלווה ורוגע. צבע אדום למשל יכול להוות סימן או סמל לסכנה. צבע צהוב מהווה סימן לאזהרה. כאשר אנחנו מעצבים אתרי אינטרנט אנחנו חייבים לשים לב איזה פלטת צבעים וגווני צבעים אנחנו בוחרים לאתר שלנו.


בחירה של גווני צבע עזים וצרחניים מדי כמו ירוק בהיר וזעק, אדום זועק או צהוב זועק לעיצוב אתר האינטרנט או לחלופין לבחירת צבעוניות או שפה גרפית \ עיצובית למיתוג עסקי יכולה לגרום לגולשים לתחושה של דחייה מהאתר שלנו או תחושה צורבת בעיניים. בחירה בצבעים "נעימים" יותר לעין כמו למשל גוונים שונים של כחול יכולה לסייע לנו לשדרג את איכות העיצוב של האתר שלנו ולהפוך אותו להרבה יותר מושך מבחינה שיווקית. גווני צבעים שונים הם בעלי משמעות סמלית או נסתרת שלא תמיד שמים לב אליה מבחינה מודעת. כאשר אנחנו רוצים לשדרג את עיצוב האתר שלנו כך שהוא יהיה שיווקי יותר אנחנו צריכים לשים לב שאנחנו בוחרים צבעים שמניעים לפעולה את הגולשים.

גם בקולנוע וכאשר יוצרים סרטון אנימציה שיווקי \ הסברתי



גוונים של צבעים – למה זה כלי ביטוי חשוב מבחינה אומנותית?


גוונים של צבעים זה כלי ביטוי חשוב מאוד מבחינה אמנותית. שימוש בגווני צבע שונים בכל סוגי הציור מרישום בעיפרון או בפחם ועד ציור בסגנון מופשט יכול לאפשר לנו לשדרג את איכות הציור ולהפוך אותו למעניין ועוצמתי יותר מבחינה אמנותית ורגשית. חשוב ללמד ילדים כבר בגיל גן איך לעשות שימוש בגווני צבעים שונים ולחקור את עולם הצבע.

בסופו של דבר, גוונים שונים של צבעים הופכים את העולם ואת המציאות שלנו למעניינים יותר. אם אנחנו רוצים להכיר גוונים שונים של צבעים אנחנו יכולים לעשות זאת על ידי פתיחת העיניים והמודעות שלנו לעולם שמסביב לנו. כאשר אנחנו מעדיפים גוון צבע מסוים כמו ורוד או לבן – חשוב שנדע להכיר גם גוונים שיש לצבע זה כמו למשל לבן שמנת או לבן אפרפר שיש בו נגיעות של הצבע האפור. כאשר נהיה מודעים ליותר גווני צבע יהיה לנו מעניין ושמח יותר.


משמעויות הצבעים כוחם וסמליותם של צבעים בכלליות בעולם שלנו.


צבעים ממלאים תפקיד בולט במיוחד בחיינו. הם משפיעים על החשיבה שלנו, מעוררים השראה בקבלת ההחלטות שלנו ומשפיעים על מצבי הרוח שלנו. החל מגרימת שינויים וכלה בתגובות משתנות, הצבעים חזקים יותר ממה שאנחנו חושבים. בהתאם לפרשנויות שלנו, הם יכולים לשמש גם לטוב וגם לרע. למרבה המזל, יש לנו את הכוח לקבל בברכה כמה צבעים ולהתנער מאחרים. מדריך זה ייקח אתכם למסע ביקום המרגש של משמעויות צבע.

חשוב לציין שלא כל הצבעים נוצרו שווים. למרות שחלק מהגוונים דומים, זה לא אומר שהם יעוררו את אותם רגשות. כדי להבין באמת את משמעות הצבע, עלינו ללמוד לקבל זאת. חובה גם לוותר על שליטה מסוימת. ננסה ככל יכולתנו, לא תמיד תהיה לנו אחיזה ברגשות שלנו. לצבעים יש השפעה כה משמעותית על הנפש והגוף, ועד שלא נשלים את השלמתנו עם מציאות זו, נישאר נבוכים לנצח מתגובות בלתי מוסברות ואקראיות.


משמעות כל צבע וצבע - סקירה כללית של משמעויות הצבעים ותמונת של גווני הצבעים:

כדי לעזור לכם לגלות ולהבין את משמעותם של הצבעים השונים והמגוונים, הנה סקירה של כל אחת מהמשמעויות שלהם, מה הם מסמלים וכיצד הם משפיעים על הרגש וההתנהגות האנושית.

בנוסף תמונות של גווני הצבעים השונים (גוונים של צבע כחול, גוונים של צבע לבן, גוונים של צבע שחור,

גוונים של צבע אדום, גוונים של צבע ורוד, גוונים של צבע צהוב, גוונים של צבע ירוק) אם אפשרות דגימה בעזרת פיפטה של הצבעים לפרויקט שלכם. ניתן לדגום צבע בתוכנת פוטשופ או קנבה | Canva ותוכנות עריכת תמונות אחרות (קנבה | Canva היא תוכנת עריכת ועיצוב תמונות ומדועות עם אפשרות לדגימת צבעים)

למידע מקיף על משמעות הצבעים >>






הצלחנו להשיג לכם בונוס מדהים לקנבה - 20 יום ניסיון חינם



משמעות צבע אדום:

צבע התשוקה והאנרגיה. אדום מושך תשומת לב שאין כמותו ומקרין אנרגיה חזקה ועוצמתית שמניעה אותנו לנקוט פעולה. זה קשור גם למיניות ומעורר תשוקה עמוקה ואינטימית. אדום משמש בכל מקום כדי להזהיר ולאותת על זהירות וסכנה.


גוונים של צבע אדום | Red color shades
גוונים של צבע אדום | Red color shades


משמעות צבע כתום:

צבע ההתלהבות והרגש. כתום מפריש חום ושמחה ונחשב לצבע מהנה המספק עוצמה רגשית. היא אופטימית ומרוממת, מוסיפה ספונטניות וחיוביות לחיים ומעודדת תקשורת חברתית ויצירתיות. זהו צבע צעיר ואנרגטי.


משמעות צבע צהוב

צבע האושר והאופטימיות. צהוב הוא צבע עליז ואנרגטי שמביא כיף ושמחה לעולם. זה הופך את הלמידה לקלה יותר מכיוון שהיא משפיעה על החלק הלוגי של המוח, ומעוררת מנטליות ותפיסה. זה מעורר מחשבה וסקרנות ומגביר את ההתלהבות והביטחון.


גוונים של צבע צהוב | yellow color shades
גוונים של צבע צהוב | yellow color shades


משמעות צבע ירוק

צבע ההרמוניה והבריאות. ירוק הוא צבע נדיב ומרגיע שמחייה את הגוף והנפש שלנו. זה מאזן את הרגשות שלנו ומשאיר אותנו בטוחים ובטוחים. זה גם נותן לנו תקווה, עם הבטחות לצמיחה ושגשוג, וזה מספק קצת מזל שיעזור לנו לאורך הדרך.


גוונים של צבע ירוק | green color shades
גוונים של צבע ירוק | green color shades


משמעות צבע טורקיז

צבע הרוגע והבהירות. טורקיז מייצב רגשות ומגביר אמפתיה וחמלה. היא פולטת שלווה מרגיעה וקרירה, נותנת לנו דחיפה של אנרגיה מנטלית חיובית שמשפרת את הריכוז ומבהירה את התודעה שלנו, ויוצרת איזון שמפנה את הדרך לצמיחה רוחנית.


משמעות צבע כחול

צבע האמון והנאמנות. לכחול יש השפעה מרגיעה ומרגיעה על הנפש שלנו, זה נותן לנו שלווה וגורם לנו להרגיש בטוחים ובטוחים. זה לא אוהב עימות ויותר מדי תשומת לב, אבל זה צבע ישר, אמין ואחראי ואתה תמיד יכול לסמוך על התמיכה שלה.


גוונים של צבע כחול | blue color shades
גוונים של צבע כחול | blue color shades


משמעות צבע סגול

צבע הרוחניות והדמיון. סגול מעורר בנו השראה לחשוף את המחשבות הפנימיות ביותר שלנו, מה שמאיר אותנו בחוכמה של מי שאנחנו ומעודד צמיחה רוחנית. לעתים קרובות הוא מזוהה עם מלוכה ויוקרה, והמסתורין והקסם שלו מעוררים פנטזיות יצירתיות.


משמעות צבע ורוד

צבע האהבה והחמלה. ורוד הוא טוב לב ומנחם, מלא אהדה וחמלה, וגורם לנו להרגיש מקובלים. רוחו הידידותית והשובבה מרגיעה ומטפחת אותנו, ומביאה שמחה וחום לחיינו. ורוד הוא גם צבע נשי ואינטואיטיבי שמתפוצץ מרומנטיקה טהורה.


גוונים של צבע ורוד | pink color shades
גוונים של צבע ורוד | pink color shades

משמעות צבע חום

צבע היציבות והאמינות. בראון אמין ומנחם. יועץ גדול וחבר מלא חוכמה. אתה יכול לסמוך על עזרתו אם אתה זקוק לדעה כנה, תמיכה והגנה. זה מייצב אותנו, עוזר לנו להישאר מקורקעים ומעורר בנו השראה להעריך את הדברים הפשוטים בחיים.


משמעות צבע שחור

צבע הכוח והתחכום. שחור הוא צבע חזק ומאיים להפליא שמשדר סמכות וגורם לנו להרגיש בטוחים ומוגנים. הפלא המסתורי הזה, שנראה לעתים קרובות באירועים רשמיים ויוקרתיים, מעורר ומפתה את חושינו באלגנטיות ובסקסיות שלו.



Black color shades | גוונים של צבע שחור
Black color shades | גוונים של צבע שחור

משמעות צבע אפור

צבע הפשרה והשליטה. גריי הוא נייטרלי, שמרני וחסר מוטיבציה. הוא כמעט מוצק כסלע, מה שהופך אותו ליציב להפליא, אמין ומרגיע. יש לו נוכחות שלווה, מרגיעה ומרגיעה. גריי מתחמק מתשומת לב אך מציע עצות בוגרות ותובנה לכל מי ששואל.

משמעות צבע לבן

צבע הטוהר והתמימות. לבן הוא איזון אמיתי של כל הצבעים והוא קשור לניקיון, פשטות ושלמות. הוא אוהב לגרום לאחרים להרגיש טוב ומספק תקווה ובהירות על ידי רענון וטיהור התודעה. זה גם מקדם פתיחות מחשבתית והשתקפות עצמית.



גוונים של צבע לבן | white color shades
גוונים של צבע לבן | white color shades



או הם אם כך גווני הצבעים העיקריים של הבצעים הנ"ל, ובהתאם להם יש משמעות לכל צבע וגוון על הפסיכולוגיה שלנו ועל מה זה מסמל לנו ולמקובל בעולם - לדוגמא: צבעי תמרורים , ישנם תמרורי אזהרה שהם יהיו בד"כ צהובים או אדומים, וישנם תמרורים שהם ירוקים וכחולים...

גם בטבע הבצעים מסמלים לסימני אזהרה (צהוב זה ארסי אדום זה מסוכן) או לחלופין צבעי חיים (ירוק - צמחייה, כחול - מים\שמיים)


בכל שנה חברת "פנטון" מכריזה על צבע טרנדי שמסמל את השנה מבחירת שיקולים שונים ומגוונים של מומחים בתעשית העיצוב ושל פנטון.

אצלנו בבלוג לעיצוב דיגיטל DNA Media אנחנו מביאים כל שנה את הצבע הנבחר של פנטון ותוכלו לעקוב אחרי כתבה זו שמתפרסמת כל שנה עם פרסום הצבע הנבחר של פנטון | PANTONE בחודש ספטמבר.

במאמר של כל שנה הבלוג גם מביא שירות של פלטות צבעים שניתן להשתמש בהם לכל סוגי פרויקט עיצובי.





לשאלות נוספות ויעוץ בענייני בחירת צבעוניות נכונה ושפה גרפית לפרויקט הנראות של המותג \ מוצר שלכם, צרו קשר ע"י השארת פרטים בתיבת יצירת קשר שבתחתית העמוד :)






1,828 צפיות
bottom of page