9 טרנדים בתעשיית עיצוב ובניית אתרים לשנת 2022
top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel N

9 טרנדים בתעשיית עיצוב ובניית אתרים לשנת 2022

עודכן: 9 ביוני 2022

עיצוב אתרים מביט אל העתיד. בניית אתר הוא דבר המחייב שימת דגש על עיצוב האתר בשל הקשר עם הטכנולוגיה, התחום הדיגיטלי הוא ראווה לחידושים חדשים באנימציה, אינטראקציה וטבילה כוללת מדי שנה ושנה. ו-2022 מבטיחה הרבה למה לצפות, כפי שנגלה בקרוב במאמר טרנדים לעיצוב האתר ב- 2022.


שנות ה -80 וה -90 חוזרות, טיפוגרפיה לוקחת תפקיד מוביל, ואנימציה חיה עולה לגבהים חדשים. סגנונות חזותיים, בינתיים, מפעילים את המכלול מהיי-טק מכופף את המוח ועד עבודת יד גחמנית.

וכל זה קורה ממש עכשיו בטרנדים עיצוב אתרים 2022

בסך הכל, 2022 מסתעפת להיות כניסה מגוונת וניסיונית בתולדות הדיגיטל. אבל לפני שנתמקם בשנה החדשה האמיצה הזו, בואו נבחן בתצוגה מקדימה את 9 מגמות עיצוב האתר החדשניות המתקרבות ב-2022.


תוכן עניינים למאמר טרנדים עיצוב אתרים 2022:



הטרנדים שיובילו את עיצוב אתרים ב-2022:


1. עיצוב ממפיס

העיצוב של ממפיס – אחת האסתטיקה המגדירה של שנות ה-80 – נחשב לעתים לסגנון צעקני, המקשר בין שפע של דפוסים וצורות כאוטיים. בימיו, העיצוב של ממפיס היה דחייה של מינימליזם והטעמים הגבוהים לכאורה של מבקרי האמנות, מה שהופך את העיצוב בו זמנית לצבעוני יותר, נגיש והרפתקני יותר ממה שהיה.


גישה זו נשמעת נכונה במיוחד כיום כאשר גישות מינימליסטיות הובילו לים של ממשקים כי (בעוד אינטואיטיבי) הם אחידים באופן גורף. אין פלא אם כן מדוע מעצבי אתרים רבים פונים לעיצוב ממפיס לפיצוץ של אישיות צבעונית שאף מבקר לא ישכח בקרוב.


2. נראות טיפוגרפית בולטת בחזית האתר

החלק הראשון של אתר אינטרנט שהמבקרים רואים, חזית האתר צריכה להצהיר הצהרה. מעצבי האתרים של 2022 לוקחים את הרעיון הזה ללב בהובלת טיפוגרפיה.



בעיקרו של דבר, צריך לאפשר למסר עצמו לשאת את המשקל של הרושם הראשוני. אנחנו יכולים גם לראות עיצובים נועזים בפשטותם. שנותנים תשומת לב כמו כותרת חדשות שובת לב. ועל הדרך, הם מספקים ראווה מעולה עבור כמה סגנונות אותיות בטוב טעם, יצירתי.


3. מהפכת רטרו

ככל שהופעתה של ה-World Wide Web הופכת יותר ויותר לזיכרון רחוק, מעצבי האתרים העולים של ימינו שואבים השראה מאותם ימים מוקדמים במערב הפרוע. מה שמכונה Web 1.0 של שנות ה -90 התאפיין בצבעי רקע בהירים, פריסות טבלה גלויות וגופנים רובוטיים כמו Courier.

למרות שכל זה יושם עם תוצאות טרגיות ולעתים קרובות מצחיקות, מעצבי האינטרנט של 2022 מחיים מגמה זו עם יתרון נוסף של כמעט 30 שנות ניסיון בעיצוב קולקטיבי.




בעוד שהאינטרנט של שנות ה-90 היה ראווה של גימיקים, גרפיקה וצבעים מיותרים, זו הייתה גם תקופה שבה הכללים עדיין לא נכתבו – כאשר "מעצב אתרים" אפילו לא היה מקצוע. המעצבים שהוקמו מאז – שנשלטו בסטנדרטים של התעשייה – רואים כעת את הימים הראשונים כחממה ליצירתיות בלתי מוגבלת (לטוב ולרע).



4. גבולות גלויים

עיצוב אתרים אוהב ליצור תחושה של קסם – או לפחות אשליה שהתוכן מסודר בצורה מסודרת ביד בלתי נראית, צף צורה חופשית במרחב הדיגיטלי. המציאות, כמובן, היא שאתרי אינטרנט בנויים על רשת קפדנית ומוחזקים יחד עם קוד. עבור 2022, מעצבי אתרים מחפשים לקבל קצת יותר אמיתי עם פריסות החושפות את הבסיס שלהם דרך גבולות פשוטים ומסגרות.



לרשת גלויה יש את היתרון הברור של הבחנה בין מקטע אחד לשני. פעולה זו מקלה על הסריקה של הדף תוך מתן אפשרות ליותר תוכן מבלי שהדף ירגיש צפוף. גבולות פשוטים אלה גם מעניקים לאתרי אינטרנט מגע רטרו עדין שמשתלב היטב עם טרנדים אחרים הצמודים שנות ה -90 שעושים קאמבק.



5. אינטראקטיבי מרתק

במהלך השנים, ראינו אתרי אינטרנט מגבירים את תצוגת האנימציה לגבהים יצירתיים מבחינה טכנולוגית. בעוד שבעבר אלה שיחקו במידה רבה תפקיד בקטעי גיבורים ומעברי עמוד, אנו מצפים שמעצבים נוספים בשנת 2022 יפנו לאינטראקציות אנימציה בקנה מידה גדול.



טרנדים בעיצוב אתרים 2022 - אינטרקטיבי מרתק via le-qb.com





אינטראקציות אלה מתעמקות מעבר לגלילה - שיכולה להיות פסיבית יחסית - כדי לעודד מעורבות משמעותית יותר בדף, כגון לחיצה, החלקה ונגרירה.

המפתח למגמה הוא להציג קצת מסתורין - כגון הקוביה השחורה הזעירה העוקבת אחר הסמן באתר של LEQB או הניווט החסר באופן בולט באתר של קיארה לוזאנה - והמבקר מוזמן להשתמש בצורה ספציפית של אינטראקציה כדי ללמוד כיצד הדף עובד. זה יוצר חוויות חדשניות שמשאירות את המבקרים מרגישים יותר כמו חוקרים, באופן פעיל לדקור ולדרבן את הדף כדי לחשוף את סודותיו.


6. ניאו-ברוטליזם

הניאו-ברוטליות נובעת מהשורשים הקלאסיים של הברוטליזם, תנועה אדריכלית של שנות ה-50 וה-70 שהדגישה חומרים גולמיים וחשופים כמו בטון. הברוטליזם צובר תאוצה בעיצוב אתרים מאז הופיעה מחדש ב-2014, כפי שתועד באתר brutalistwebsites.com. Barebones html לא מאושט, רקעים רגילים, פריסות אסימטריות, גופני מחשב ברירת מחדל ותמונות לא מטופלות מאפיינים את הברוטליזם הדיגיטלי.



הסגנון הברוטליסטי עשוי להיות נוקשה, ולעתים קרובות יש לו השפעה עוצרת ניסיון – המפתח שאליו הוא כנות מודעת לעצמה המקודמת על ידי החשוף שלה. אבל לשנת 2022, אנו מצפים שהסגנון הזה יהפוך לגרסה מאופקת יותר ופחות קיצונית – בעיקרה, ניאו-ברוטליות. זה מתחתן עם הגולמיות של הברוטליזם עם הטעמים המאופקים של המינימליזם, מה שהופך אתרים שעובדים עבור לקוחות פחות אוונגרדיים ונמנעים מהמלכודות שהובילו לירידה הסופית של הברוטליזם האדריכלי.


7. עיצוב אתר עם טקסט בתנועה

כפי שמעצבים תמיד ידעו, טיפוגרפיה יכולה לעשות יותר מאשר להעביר מידע – היא יכולה להזיז את הצופה. בשנת 2022, מעצבי אתרים לוקחים את הרעיון הזה רחוק יותר עם סוג נע מילולי.



טרנד בעיצוב אתרים 2022 - טקסט בתנועה - via spielzeit.jungesschauspielhaus.de


הנפשה היא כמובן לא דבר חדש בעיצוב אתרים, אך היא שמורה בדרך כלל לגרפיקה מאוירת, רכיבי ממשק משתמש ומעברי עמוד. מסיבה זו, העברת טקסט יכולה להיות רעננה ובלתי צפויה, גם כאשר ההנפשות פשוטות – כמו סיבובים מעגליים ו"טיקרים חדשותיים" גלילה צדדית. נגיעות קטנות אלה מאפשרות טיפוגרפיה לקחת את מרכז הבמה מבלי להציף את הקורא עם בדיחות אנימציה גימיק.



8. חוויות גלילה יצירתיות וקריאטיביות

הסוג הנפוץ ביותר בגרימת מעורבות משתמש באתר אינטרנט היא שימוש בגלילה יצירתית - הזדמנות מתמדת עבור חווית משתמש שיכול לתת משוב אינטראקטיבי ע"י שימוש נכון באנימציה. עבור 2022, חוויות גלילה נעשות גדולות וטובות יותר מאי פעם על ידי לקיחת מבקרים למסעות דמיוניים.



טרנד מעניין וחזק בעיצוב אתרים ל2022 - חווית גלילה אינטרקטיבית וקריאטיבית via dgstudio.com


מכיוון שאנימציות גלילה אינן חדשות, המפתח למגמה זו הוא להפתיע את המבקר בחוויה יצירתית. אנו רואים דפים הופכים לעולמות חיים באמצעות דימויים פסיכדליים, אפקטי פרלקס ואפילו פריצות דרך למימד השלישי.

אנימציות אלה נעשות מפורטות ופסיכדליות יותר ויותר, מעצבים רבים כוללים אלמנט חזית בולט עבור המבקר לפקוח עין על - כגון הגביש השחור באתר של אבן & סגנון. בדרך זו, בעוד אנימציה סוחפת מפתה את המבקרים לנסוע לכיוון החלק התחתון של הדף, סימן החזית מונע מהם ללכת לאיבוד בדרך לשם.



9. גרפיקה בעבודת יד ע"י מאייר

כפי שראינו במגמות של 2022 עד כה, הטכנולוגיה סללה את הדרך לכמה הישגים מדהימים בעיצוב אתרים. אבל ההסתמכות על כלים דיגיטליים יכולה להקל כל כך להחמיץ את תחושת האישיות שאתה מקבל עם יצירות אמנות לא מושלמות בעבודת יד. לכן, עבור 2022, אנו מצפים לעלייה בגרפיקת עשה זאת בעצמך כדי לטפח ממשקים הניתנים ליחס. בעזרת עיצוב גרפי נכון אפשר להגיע מעל לשמיים!




אלה יכולים לכלול שרבוטים שרבוטים, חתכים מבולגנים, ומרקמים אנלוגיים כמו עפרונות צבעוניים וצבע. ההשפעה היא לגשר על הפער בין אונליין ומחוצה לו, לקרקע את המסכים הניתנים להחלפה לעתים קרובות מדי לעולם האמיתי באמצעות מגע אנושי.




מוכנים לטרנדים של עיצוב האתרים ב- 2022 ?

הטרנדים בעיצוב האתר לשנת 2022 מייצגות צעד נוסף קדימה, אבל באינטרנט, זה באמת לא חדש. העתיד נע במהירות בעידן הנוכחי שלנו, ומעצבים דיגיטליים לעתים קרובות לסלול את הדרך. אבל מה שגורם למגמות האלה להרגיש מרעננות הוא ההתמקדות שלהן ביצירת שמחה.

בין אם הם מחזירים עשור נשכח, מענגים את המשתמש באינטראקציות ואנימציות, או מציעים משהו בעבודת יד, המטרה של מגמות עיצוב האתר השנה היא לעורר תחושה רגעית של פליאה, לא משנה כמה לא שגרתי הגישה שלהם.


לקריאת המאמר שמבוסס מתוך האתר/ בלוג הנחשב לעיצוב גרפי ועיצוב אתרים בעולם 99DESIGN



אם הגעתם עד פה בוודאי תשמחו לדעת שאנחנו נמשח לעזור לכם לבחור את העיצוב הנכון לאתר שלכם בעזרת סטודיו DNA Media - עם ניסיון עצום של שנים בתחום ומאות לקוחות מרוצים וממליצים, פשוט צרו קשר בתחתית העמוד בתיבת הצור קשר ומיד נחזור אליכם עם יעוץ והצעה מדהימה לבניית אתר אינטרנט מעוצב ברמה הכי גבוהה וצמוד לטרנדים של התקופה!

bottom of page